Elista, Kalmukkië - Reisverslag uit Elista, Rusland van Sander Elie - WaarBenJij.nu Elista, Kalmukkië - Reisverslag uit Elista, Rusland van Sander Elie - WaarBenJij.nu

Elista, Kalmukkië

Door: Sander Stephan Joost

Blijf op de hoogte en volg Sander

25 Mei 2013 | Rusland, Elista

We zijn inmiddels al een week onderweg en hebben gister de eerste loslopende kameel gespot. Vanuit Volgograd zijn we naar het 300 km zuidelijker gelegen Elista in de boeddhistische Russische deelrepubliek Kalmukkië gereden. Het is hier alsof je in Thailand of Mongolië bent. De bevolking is van Mongoolse origine en bijna iedereen heeft ook een Aziatisch uiterlijk. Een vreemd beeld als je bedenkt dat we nog steeds in Europa zijn. Gistermiddag en vanochtend Elista bezocht waaronder de Gouden Tempel. Dit is de grootste Boeddhistische tempel van Europa. Vannacht voor het eerst in de middle of nowhere wildgekampeerd, hetgeen erg leuk was. Wel erg veel sprinkhanen bij de tent :p De mensen hier zijn erg vriendelijk en nieuwsgierig en ze zijn akelig goed op de hoogte vh Nederlandse voetbal. Van Basten en Gullit kennen ze hier allemaal. De eerste woordjes Kalmuks hebben we inmiddels onder de knie, maar veel zullen we ze niet gebruiken want we rijden dadelijk zover mogelijk ri. Kazachstan en waarschijnlijk passeren we vandaag ook de grens al. Dan zijn we dus in Europees Kazachstan en later in Aziatisch Kazachstan. Veel mensen weten niet dat KZ gedeeltelijk in Europa ligt namelijk. Tot snel vanuit een steeds apartere, warmere en dordere wereld! Geen zorgen, alles gaat prima hier, zoals gepland. X

• 25 Mei 2013 - 10:22

Gemma Elie:

Dank voor dit mooie en uitgebreide verslag; wij missen hier de muggen sprinkhanen en kamelen, maar vooral missen wij de zon! Xxxx

• 25 Mei 2013 - 10:30

Dennis Elie:

Sturen jullie me een kameel op?!

• 25 Mei 2013 - 13:22

Ine Haenen:

Zooooo benieuwd naar foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!