Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Sander Elie - WaarBenJij.nu Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Sander Elie - WaarBenJij.nu

Kiev

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

21 Mei 2013 | Oekraïne, Kiev

Hallo Nederland! Na een chaotische rit naar Kiev, staan we sinds gisteravond laat op de camping in deze prachtige stad. Onderweg hadden we urenlang stortregen, onweer & bliksem. Dit had tot gevolg dat sommige doorgaande wegen die aan rivieren gelegen waren, volledig overstroomden. Ondanks de sterke stroming zijn we met enkele vrachtwagens en jeeps toch maar voorzichtig doorgereden, op eigen risico. Gelukkig ging dit beide keren goed. Ook nog 1 keer aangehouden door wat corrupte politieagenten ivm het zgn overschrijden van een doorgetrokken streep. Na 3 kwartier mochten we verder na het betalen van 100 hryvna, 10 euro. Eigenlijk was het 230 euro maar hier valt nog wat te regelen. Op de camping aangekomen (dezelfde camping als in 2010) hadden we hooguit enkele Duitsers of Fransen verwacht maar we moesten zoeken voor een fatsoenlijk plekje voor onze 2 tentjes want er stonden tot onze verbazing al 28 Nederlandse en Belgische campers en 6 Franse campers. Van de Nederlandse kampeerclub of zoiets. Allemaal oudevandagen op reis door heel Oekraïne. Vandaag een rustdag in Kiev. We genieten vh goddelijke weer en de mooie jongens uhhhh ik bedoel natuurlijk vh bier en de architectuur. Excuses voor het feit dat we nog geen foto's gepost hebben maar dat gaat veranderen binnenkort! Morgen zo ver mogelijk rijden naar het 1300 km verderop gelegen Volgograd, voorheen Stalingrad, in Rusland. Tot gauw!

• 21 Mei 2013 - 18:59

Jo Deriks.:

genieten jullie maar gord want hier is het maar koud. Jo.

• 21 Mei 2013 - 19:41

Gemma Elie:

Het lijkt wel een spannend jongensboek! En wat hebben jullie al een afstand afgelegd! Goed vervolg van jullie reis toegewenst, zonder verdere overstromingen! Hvjullie xxx

• 21 Mei 2013 - 20:22

Romy:

Sander op de camping :D ik wacht op de fotos haha. Heel veel plezier in ieder geval. xx