Dag 6 : Volgograd bereikt - Reisverslag uit Wolgograd, Rusland van Sander Elie - WaarBenJij.nu Dag 6 : Volgograd bereikt - Reisverslag uit Wolgograd, Rusland van Sander Elie - WaarBenJij.nu

Dag 6 : Volgograd bereikt

Door: Sander Stephan Joost

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 Mei 2013 | Rusland, Wolgograd

Hallo thuisblijvers, koukleumen en volgers van onze reis,

Allereerst kunnen we melden dat het heerlijk warm is hier, rond de 30 graden. Nadat we gisteren rond de middag Kiev verlaten hebben zijn we via Kharkiv (waar het Nederlands voetbal elftal gespeeld heeft tijdens het EK 2012) naar de Russische grens gereden. De wegen variëren van slecht tot goed, vanalles wat. Rond middernacht waren we bij de grens waar we na 2 uurtjes papierwerk invullen en stempels verzamelen Rusland binnen konden rijden. Na een paar uurtjes slaap zijn we vanmorgen doorgereden naar Volgograd waar we nu van een heerlijke lunch genieten buiten op het terras. Na een koel pilsje gaan we hier de stad (voormalig Stalingrad) bezoeken.
We hebben tot nu toe 3500 km er op zitten en behalve een verloren wieldop loopt de Audi als een zonnetje. De benzine prijs wordt nog steeds lager, hier in Rusland circa 70 eurocent per liter. Ook het Engels wordt minder dus ons Russisch, handen en voetenwerk komt van pas. We liggen nog goed op schema en liggen zelf een beetje voor.

• 23 Mei 2013 - 15:46

Gemma Elie:

Wat een heerlijk voorspoedige reis en daarbij ook nog eens het weer dat je zou verwachten in de meer zuidelijke landen. Wij moeten het vandaag doen met zo'n 9 graadjes (gelukkig wel boven 0) en flink wat neerslag. Ben heel blij met je leuke en luchtig geschreven reisverslagen! Het schrijven gaat je goed af! Ik wacht met spanning op het volgende bericht. Succes met alles en veel plezier weer xxx

• 24 Mei 2013 - 13:19

Tiny Hameleers:

Goeiedag reisgangers,

Hartstikke leuk dat we jullie kunnen volgen. Dit is in mijn ogen: echt avontuur!